ΕΛΑΦΡΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ
Η εθνική μας οικονομία βρίσκεται σε ύφεση, γεγονός που δεν θα μπορούσε να αφήσει ανεπηρέαστο και τον κλάδο των επαγγελματικών οχημάτων. Οι αριθμοί για τον Σεπτέμβριο αποδεικνύουν του λόγου το αληθές. Οι ταξινομήσεις ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων ανήλθαν στις 658, όταν ο μέσος όρος του ίδιου μήνα για τα έτη 2004-2009 ήταν 1.690, δηλαδή μειωμένες κατά 61,1%. Ούτε και ο Οκτώβριος αποδείχτηκε ικανός να ανατρέψει το δυσοίωνο σκηνικό, αφού οι ταξινομήσεις έφτασαν τις 592, όταν πάλι ο μέσος όρος για τον ίδιο μήνα το διάστημα 2004-2009 ήταν 1.738, με συνολική μείωση που έφτασε το 65,9%. Και αν ο Αύγουστος θεωρείται «μήνας διακοπών» για τους Έλληνες, η μείωση των μηνών Σεπτεμβρίου – Οκτωβρίου κρούει τον κώδωνα του κινδύνου.
Όσον αφορά τον «κατασκευαστικό ανταγωνισμό» των ταξινομήσεων τον Σεπτέμβριο την κορυφή κατέλαβε η TOYOTA με 183 ταξινομήσεις και ακολούθησε η NISSAN με 114, ενώ τον Οκτώβριο οι ρόλοι αντιστράφηκαν με την NISSAN να αυξάνει τις ταξινομήσεις της στις 110 κατακτώντας την πρωτιά και η TOYOTA ακολούθησε στη δεύτερη θέση με 106. Παρόλα αυτά, στις συνολικές ταξινομήσεις η TOYΟΤΑ δεν έχει αντίπαλο και απολαμβάνει την ευχάριστη μοναξιά της κορυφής φτάνοντας τις 2.555.
Οι προτιμήσεις των αγοραστών ανά περιοχή αποκαλύπτεται και από τα νούμερα ανά περιοχή. Έτσι, η πρωτεύουσα αμφιταλαντεύεται μεταξύ των TOYOTA, NISSAN, FORD και FIAT για τον μήνα Σεπτέμβριο, ενώ τον Οκτώβριο η VOLKSWAGEN έκανε δυναμική εμφάνιση με 26 ταξινομήσεις. «Προπύργια» χαρακτηρίζονται η Κρήτη για την TOYOTA και η Πελοπόννησος για τη NISSAN.
Επί του συνόλου των ταξινομήσεων, ο αριθμός των 9.572 μπορεί να εντυπωσιάζει, αλλά τα φαινόμενα απατούν. Για το ίδιο διάστημα το 2009 οι ταξινομήσεις είχαν ανέλθει στις 11.897, ενώ ο μέσος όρος των ετών 2004-2009 ήταν 18.240, γεγονός που εκφράζεται με μείωση της τάξης του 47,5%. Είναι, λοιπόν, προφανές ότι ο χώρος των επαγγελματικών οχημάτων έχει υποστεί μεγάλο πλήγμα και βρίσκεται σε δεινή θέση και όχι σε μια απλή, προσωρινή ύφεση, που ήταν αναμενόμενη σύμφωνα με τις εξελίξεις στην ελληνική οικονομία. Φυσικά, η καταστροφολογία, μόνο καλό δεν κάνει και όλοι ελπίζουν σε ένα καλύτερο μέλλον. Η ανάταση του κλάδου των επαγγελματικών οχημάτων είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την ανάπτυξη όλων των τομέων της ελληνικής οικονομίας (ελεύθεροι επαγγελματίες, επιχειρήσεις, κλάδος κατασκευών κλπ.) που αποτελεί άμεση προτεραιότητα των αρμόδιων οργάνων της πολιτείας. Το πότε θα επιτευχθεί αυτό, είναι ένα ερώτημα που απασχολεί ολόκληρη την ελληνική κοινωνία, αλλά με εμπιστοσύνη στις δυνάμεις μας και το αθάνατο ελληνικό πείσμα, όλοι πιστεύουμε ότι θα βρεθεί η διέξοδος από την ύφεση.
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ
ΑΘΗΝΑ
1.FORD 27
-.FIAT 27
2.TOYOTA 26
3.NISSAN 24
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
1.ΤΟΥΟΤΑ 8
2.NISSAN 2
-.FIAT 2
-.FORD 2
-.CITROEN 2
-.PEUGEOT 2
-.OPEL 2
3.MITSUBISHI 1
-.VOLKSWAGEN 1
-.MERCEDES 1
-.DACIA 1
-.RENAULT 1
ΗΠΕΙΡΟΣ
1.TOYOTA 8
2.ISUZU 4
3.VOLKSWAGEN 3
ΘΕΣΣΑΛΙΑ
1.TOYOTA 14
2.NISSAN 8
3. ISUZU 6
ΘΡΑΚΗ
1.TOYOTA 3
-.FIAT 3
2.NISSAN 2
-.MITSUBISHI 2
-.PEUGEOT 2
3.ISUZU 1
-.DACIA 1
ΚΡΗΤΗ
1.TOYOTA 43
2.NISSAN 12
3.MITSUBISHI 10
ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ
1.TOYOTA 25
2.FIAT 11
3.NISSAN 9
Ν. ΑΙΓΑΙΟΥ
1.TOYOTA 19
2.NISSAN 9
3.PIAGGIO 6
Ν. ΙΟΝΙΟΥ
1.NISSAN 5
2.TOYOTA 2
-.FORD 2
3.FIAT 1
ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ
1.NISSAN 29
2.TOYOTA 19
3.ISUZU 10
Κ. ΕΛΛΑΔΑ
1.TOYOTA 16
2.NISSAN 13
3.FIAT 8
--------------------------------------
ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ
ΑΘΗΝΑ
1.VOLKSWAGEN 26
2.FIAT 19
3.NISSAN 15
-.FORD 15
-.MERCEDES 15
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
1.FORD 6
2.TOYOTA 4
3.VOLKSWAGEN 2
-.OPEL 2
-.MERCEDES 2
-.CITROEN 2
ΗΠΕΙΡΟΣ
1.NISSAN 10
2.ISUZU 5
3.TOYOTA 3
-.VOLKSWAGEN
ΘΕΣΣΑΛΙΑ
1.TOYOTA 13
2.FORD 6
3.NISSAN 4
ΘΡΑΚΗ
1.FIAT 3
2.TOYOTA 1
-.NISSAN 1
-.MERCEDES 1
-.MITSUBISHI 1
-.CITROEN 1
-.DACIA 1
-.PEUGEOT 1
ΚΡΗΤΗ
1.TOYOTA 22
2.NISSAN 16
3.ISUZU 6
ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ
1.TOYOTA 17
2.NISSAN 13
3.FIAT 10
-.VOLKSWAGEN 10
Ν. ΑΙΓΑΙΟΥ
1.NISSAN 13
2.TOYOTA 7
3.VOLKSWAGEN 6
Ν. ΙΟΝΙΟΥ
1.TOYOTA 3
2.NISSAN 2
3.PEUGEOT 1
-.DACIA 1
ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ
1.NISSAN 26
2.FORD 12
3.TOYOTA 11
-.MITSUBISHI 11
Κ. ΕΛΛΑΔΑ
1.TOYOTA 14
2.NISSAN 10
3.VOLKSWAGEN 6
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2010
1.TOYOTA 183
2.NISSAN 114
3.FIAT 71
4.FORD 56
5.ISUZU 48
6.MITSUBISHI 41
7.VOLKSWAGEN 35
8.DACIA 21
9.MERCEDES 18
10.CITROEN 17
11.PEUGEOT 14
12.OPEL 12
13.PIAGGIO 8
14.MAZDA 7
15.RENAULT 6
ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2010
1.NISSAN 110
2.TOYOTA 106
3.VOLKSWAGEN 68
4.FIAT 57
5.FORD 52
6.ISUZU 39
7.OPEL 31
8.MITSUBISHI 26
9.MERCEDES 22
10.CITROEN 18
11.DACIA 15
12.PEUGEOT 11
-.RENAULT 11
14.MAZDA 10
15.PIAGGIO 7
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ- ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2010
1.TOYOTA 2.449
2.NISSAN 1.270
3.ISUZU 931
4.FIAT 895
5.FORD 833
6.MITSUBISHI 439
7.OPEL 380
8.VOLKSWAGEN 345
9.CITROEN 320
10.MERCEDES 262
11.DACIA 257
12.PEUGEOT 162
13.MAZDA 161
14.RENAULT 95
15.PIAGGIO 93
16.CHONGQI 25
17.MAHINDRA 23
18.IVECO 11
19.SKODA 5
-. SSANGYONG 5
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ - ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2010
1.TOYOTA 2.555
2.NISSAN 1.380
3.ISUZU 970
4.FIAT 952
5.FORD 885
6.MITSUBISHI 465
7.VOLKSWAGEN 413
8.OPEL 411
9.CITROEN 338
10.MERCEDES 284
11.DACIA 272
12.PEUGEOT 173
13.MAZDA 171
14.RENAULT 106
15.PIAGGIO 100
16.CHONGQI 27
-.MAHINDRA 27
18.IVECO 12
19.SSANGYONG 7
20. SKODA 5
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου