Πέμπτη 23 Δεκεμβρίου 2010

Υπεύθυνη Συμπεριφορά από συνειδητοποιημένους επαγγελματίες




ΣΕΕΜΑΑ
( Σύνδεσμος Εισαγωγέων Εμπόρων Μεταχειρισμένων Ανταλλακτικών Αυτοκινήτων)
Ο ΣΕΕΜΑΑ είναι ένα σύνδεσμος με έντονη δραστηριότητα και κινητοποίηση σε κάθε εξέλιξη που αφορά τον κλάδο που εκπροσωπεί. Μέσα στις δύσκολες συνθήκες που διαμορφώνονται για τους επαγγελματίες, καθώς η οικονομική ύφεση έχει εισχωρήσει σε όλους τους τομείς της οικονομίας, ο σύνδεσμος δεν μένει αμέτοχος. Κάνει την υπέρβαση και προτείνει στους αρμόδιους κρατικούς φορείς λύσεις για την επιβίωση των επαγγελματιών που εκπροσωπεί. Η υπέρβαση έγκειται στο ότι όχι μόνο δεν κατηγορεί και δεν προχωρεί σε στείρα αντιπαράθεση, αλλά έχει προτάσεις για συνεργασία από κοινού με απώτερο σκοπό την ωφέλεια των μελών του, των οικογενειών τους και κατ΄επέκταση της εθνικής οικονομίας, που έχει πολλά να κερδίσει από την ανάπτυξη του εν λόγω κλάδου.
Στα πλαίσια αυτής της δραστηριοποίησης ο ΣΕΕΜΑΑ, προχώρησε στην αποστολή επιστολών προς το Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, αλλά και στον ίδιο τον Πρωθυπουργό.
Στην πρώτη επιστολή, που ήταν πιο εξειδικευμένη, έκανε αναφορά για δύο σοβαρά θέματα.
1. Για τα επαγγελματικά οχήματα με 1η άδεια κυκλοφορίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Ο σύνδεσμος εστίασε στα προβλήματα που προκύπτουν κατά τη ταξινόμηση. Ειδικότερα ανέφερε ότι σύμφωνα με ανακοίνωση της ευρωπαϊκής επιτροπής, τα αυτοκίνητα που έχουν ταξινομηθεί σε κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ταξινομούνται και στα υπόλοιπα κράτη μέλη χωρίς περαιτέρω διαδικασίες. Εδώ όμως, κάνει την εμφάνισή του το ελληνικό δαιμόνιο και οι αρμόδιες υπηρεσίες δημιουργούν κολλήματα στις ταξινομήσεις αυτών των οχημάτων , ισχυριζόμενες την ύπαρξη διατάξεων της ελληνικής νομοθεσίας, παρότι τα οχήματα εισάγονται από κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης και έχουν ήδη υποστεί τεχνικό έλεγχο εκεί όπου έγινε η ταξινόμησή τους.
Π.χ. Ένα φορτηγό που έχει ταξινομήθηκε σε χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με μέγιστο επιτρεπόμενο φορτίο (εμπρόσθιου άξονα ) 8 τόνων στην άδεια μόλις έρθει στην Ελλάδα, είναι υποχρεωτική η αλλαγή της άδειάς του ώστε να αναγράφει επιτρεπόμενο φορτίο (εμπρόσθιου άξονα) 7 τόνων. Οι αλλαγή αυτή επιβάλλεται από την ισχύουσα ελληνική νομοθεσία. Και αυτό είναι μόνο η αρχή, καθώς αν το φορτηγό έχει ειδική κατασκευή (π.χ. καρότσα και γερανό) τότε η κατασκευή αυτή θεωρείται υπέρβαρη! Και πρέπει να αντικατασταθεί με μία ελαφρότερου τύπου κάτι που συνεπάγεται κόστος για τον ιδιοκτήτη.
Εύλογο ερώτημα του Συνδέσμου είναι γιατί ένα όχημα που έχει ταξινομηθεί και ελεγχθεί με αυστηρά κριτήρια σε Κράτος μέλος, να μην μπορεί να κυκλοφορήσει και στην Ελληνική επικράτεια χωρίς επιπλέον μετατροπές που σημαίνουν αφενός χάσιμο χρόνου και αφετέρου υψηλό κόστος για τους επαγγελματίες. Επίσης, ζητάει πολύ εύλογα μία τεκμηριωμένη απάντηση για την ορθότητα του συγκεκριμένου νόμου που υπαγορεύει ως μέγιστο επιτρεπόμενο φορτίο (εμπρόσθιου άξονα) τους 7τόνους και περιπλέκει αναίτια της ταξινομήσεις οχημάτων από το εξωτερικό.
2. Το δεύτερο θέμα δείχνει αφορά τους επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στις λαϊκές αγορές. Ένα τομέας που αφορά τόσο τους επαγγελματίες όσο και τους περισσότερους καταναλωτές. Εδώ, υπάρχει πρόβλημα όσον αφορά το απόβαρο και το ωφέλιμο φορτίο. Ο επαγγελματίες είναι λογικό να έχει τη δυνατότητα να επιλέξει όχημα με μικτό βάρος, σύμφωνα με τις ανάγκες του και σε συνάρτηση του εμπορεύματος που διακινεί, καθώς δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που για να διατηρηθούν τα προϊόντα και να προστατευτούν απαιτούνται ειδικές κατασκευές (ψυγείο, υδραυλικές πόρτες κ.ά.) που οδηγούν σε αύξηση του απόβαρου εις βάρος του ωφέλιμου φορτίου. Γεγονός που συντελεί στην μειωμένη μεταφορά εμπορεύματος, την μείωση των εσόδων του επαγγελματία και σε τελική ανάλυση αύξηση της τιμής των αγαθών.
Ο σύνδεσμος εύλογα αναφέρει ότι, αφού επιτρέπεται στις λαϊκές αγορές και σε περιφερόμενους επαγγελματίες (π.χ. καντίνες) να χρησιμοποιούν οχήματα με μικτό φορτίο μέχρι 4 τόνους γιατί να μην επιτρέπεται η χρησιμοποίηση οχημάτων 6 ή 8 τόνων. Η αύξηση αυτή της τάξης του ωφέλιμου φορτίου, δεν συνεπάγεται άμεσα και αύξηση των διαστάσεων του οχήματος!
Η κίνηση αυτή μόνο ζημιογόνα δεν θα είναι για το κράτος, καθώς από την άρση του περιορισμού των 4 τόνων θα ευνοηθεί η ανάπτυξη, η αύξηση του τζίρου των επαγγελματιών και κατ΄επέκταση τα έσοδα του κράτους.
ΣΕΕΜΜΑ & ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ
Όσοι ασχολούνται με το χώρο των επαγγελματικών οχημάτων γνωρίζει ότι η πείρα των ανθρώπων που δραστηριοποιούνται σ’ αυτόν είναι μεγαλύτερη και σπουδαιότερη από κάθε στατιστική ανάλυση ή τεχνοκρατική έκθεση. Η οικονομία της χώρας μας, θα επωφεληθεί αν γίνει σεβαστή, κατανοηθεί και προσαρμοστεί η πείρα αυτή μέσα σε κάθε απόπειρα ανάπτυξης των εμπορευματικών και όχι μόνο μεταφορών.
Σχετικά με τις αλλαγές που προωθήθηκαν στο κλάδο των μεταφορά ο Σύνδεσμος εκφράζει κάποιες εύλογες απορίες, όπως:
· Η δυνατότητα χορήγησης αδειών κυκλοφορίας Φορτηγών Δημόσιας Χρήσεων παρέχεται μόνο στις μεταφορικές εταιρείες και όχι σε μεταφορικές επιχειρήσεις, κάτι που συνεπάγεται αποκλεισμό των ατομικών επιχειρήσεων από τον κλάδο. Αυτό αποτελεί εμπόδιο για την ενασχόληση με τις μεταφορές των μικρομεσαίων, ενώ θα έπρεπε και οι ατομικές επιχειρήσεις, εφόσον πληρούν κάποια κριτήρια, να έχουν την δυνατότητα απόκτησης άδειας κυκλοφορίας Φ.Δ.Χ. Η απόφαση αυτή φαίνεται να οδηγεί στη συγκέντρωση των μεταφορών σε εταιρείες με μεγάλα κεφάλαια.
· Η χορήγηση αδειών κυκλοφορίας Φ.Δ.Χ., με την ισχύ του νόμου θα χορηγούνται αποκλειστικά σε φορτηγά με εκπομπή καυσαερίων σύμφωνα με τα EURO IV &V ή μεταγενέστερων οδηγιών εκπομπής καυσαερίων και δεν επιτρέπεται η αντικατάστασή τους με άλλα φορτηγά μικρότερου ή μεγαλύτερου μικτού βάρους. Η ρύθμιση αυτή ζημιώνει το κλάδο των μεταχειρισμένων επαγγελματικών οχημάτων. Αυτό συμβαίνει καθώς η οδηγία EURO V, αφορά οχήματα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας παραγωγής 2010 και είναι αρκετά νέα τεχνολογία, ενώ η EURO IV αφορά οχήματα περίπου τριετίας, τα οποία έχουν αυξημένο κόστος ακόμη ως μεταχειρισμένα. Επομένως, για κάποιον που σκοπεύει να αρχίσει να δραστηριοποιείται στον κλάδο των μεταφορών η αγορά καινούργιων οχημάτων είναι μονόδρομος, που συνεπάγεται υψηλό κόστος. Η απόκτηση ενός τέτοιου οχήματος για την πραγματοποίηση διεθνών μεταφορών κρίνεται λογική, αλλά για την εγχώρια αγορά θα ήταν λογικό να υπάρχει η δυνατότητα απόκτησης άδειας Φ.Δ.Χ. ή σε περίπτωση μεταβίβασης μίας άδειας, με τη χρησιμοποίηση φορτηγού αντιρρυπαντικής τεχνολογίας EURO III, με χρονικό ορίζοντα πενταετίας. Επίσης, οι διαφορές εκπομπής καυσαερίων μεταξύ ενός φορτηγού τεχνολογίας EURO IV και EURO III είναι μικρές, σε αντίθεση με το κόστος κτήσης των φορτηγών αυτών και σε μερικές περιπτώσεις φτάνει τη τάξη του 50%. Με την ενσωμάτωση, λοιπόν, φορτηγών αντιρρυπαντικής τεχνολογίας EURO III στις προϋποθέσεις για την απόκτηση αδειών Φ.Δ.Χ., θα υπάρξει έμμεση μείωση του κόστους απόκτησης της νέας άδειας, σε μία εποχή μάλιστα μεγάλης οικονομικής ύφεσης και έλλειψης χρημάτων (ρευστού) από τους επαγγελματίες. Τέλος, θα πρέπει να υπάρχει η δυνατότητα αντικατάστασης του φορτηγού από τον επαγγελματία, σύμφωνα με τις απαιτήσεις του, αλλά και τις συνθήκες που επικρατούν στην αγορά και τη διαμόρφωση του ανταγωνισμού.
· Απαραίτητη προϋπόθεση για την έκδοση επαγγελματικής άδειας κυκλοφορίας φορτηγού αυτοκινήτου είναι η απαίτηση τζίρου. Είναι εύλογο το ερώτημα που προκύπτει πως μια νεοσύστατη εταιρεία (π.χ. εμπορίας οικοδομικών υλικών) θα έχει τζίρο, αν πρώτα δεν έχει μεταφορικό μέσο. Η λύση θα βρεθεί με την χρησιμοποίηση ενός οχήματος δημοσίας χρήσης, με το ανάλογο κόμιστρο, που θα οδηγήσει σε αύξηση του κόστους των υλικών καθώς το κόμιστρο θα μετακυλιστεί στην αξία των αγαθών. Έτσι, οδηγούμαστε σε αύξηση των τιμών των προϊόντων κάτι το οποίο σίγουρα δεν συντελεί στην ανάπτυξη, αλλά αντίθετα στην καθίζηση της αγοράς.
· Τα κλειστά φορτηγά μεικτού βάρους κάτω των 3,5 τόνων φορολογούνται με συντελεστή 26% επί τη αξίας, φόρος ο οποίος καταβάλλεται κατά τον εκτελωνισμό. Μέχρι εδώ, αν και ο φόρος θεωρείται υψηλός, ακολουθείται η επιβεβλημένη διαδικασία και οι επαγγελματίες την ακολουθούν. Όμως, αν ο πελάτης αποφασίσει με την αγορά να αλλάξει το αμάξωμα σε ανοιχτό, γιατί αυτό τον εξυπηρετεί, τότε δεν προβλέπεται επιστροφή φόρου, που έχει καταβληθεί. Μάλιστα, το θέμα αυτό παίρνει μεγαλύτερες διαστάσεις στις μέρες μας, όπου οι εταιρείες έχουν εξελίξει αμαξώματα κινητά, ώστε οι ιδιοκτήτες να μετατρέπουν σε λίγα λεπτά το αμάξωμα από κλειστό σε ανοικτό. Στην περίπτωση αυτή οι κατασκευαστές οχημάτων και οι έμποροι αποδεικνύουν ότι έχουν αντιληφθεί τις αλλαγές στις σύγχρονες απαιτήσεις των μεταφορών, ενώ οι αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες ακόμη εφαρμόζουν διατάξεις προηγούμενων δεκαετιών. Φυσικά, σε όλα αυτά πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι το φορτηγό είναι αντικείμενο δουλειάς για τους επαγγελματίες και όχι είδος πολυτελείας.
ΣΗΜΕΙΩΣΤΕ ΤΙΣ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ ΠΑΡΑΤΑΣΗΣ ΤΗΣ ΔΙΚΗΣ ABS
02/10/2007
10/03/2009
09/03/2010
26/10/2010
23/11/2010
ΣΗΜΕΡΑ ΠΗΡΕ ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΓΙΑ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟ 2011

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου