Τρίτη 28 Δεκεμβρίου 2010

Επαγγελματικά....Νεα



ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΙΣΑΓΩΓΕΩΝ –ΕΜΠΟΡΩΝ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΚΑΙ ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ
ΒΑΚΧΟΥ 5-Τ.Κ. 546 29 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
ΤΗΛ.: 2310526809 ΦΑΞ: 2310 552583
www.seemaa.gr - info@seemaa.gr


ΑΡ. ΠΡΩΤ. 444/2010 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ
ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
ΑΘΗΝΑ.

Κύριε Πρωθυπουργέ.

Η οικονομική κρίση που πλήττει τη χώρα έχει δραματικές επιπτώσεις και στον τομέα του αυτοκινήτου.

Αποτελεί προκλητική κοροϊδία και εμπαιγμό η αναφορά στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Υποδομών μεταφορών και Δικτύων, ότι, η αποστολή του μεταξύ άλλων είναι : << Η χάραξη και εφαρμογή εθνικής πολιτικής και η δημιουργία κατάλληλου θεσμικού πλαισίου και η συμβολή στην χάραξη πολιτικής και στη δημιουργία θεσμικού πλαισίου σε Ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο, για την ανάπτυξη μεταφορικών και συγκοινωνιακών, τηλεπικοινωνιακών και ταχυδρομικών υπηρεσιών υψηλής ποιότητας, σε συνθήκες υγιούς ανταγωνισμού.>> Οι συντάκτες των κειμένων των απαντήσεων, εγγράφων, εγκυκλίων, νόμων κλπ κάνουν ακριβώς το αντίθετο. Αποτρέπουν την ανάπτυξη το όραμα της οποίας βουλιάζει καθημερινά στο απύθμενο βούρκο της γραφειοκρατίας και της καθολικής διαφθοράς τις οποίες συντηρούν και γιγαντώνουν με τις αλόγιστες και επιζήμιες για την χώρα πράξεις τους.
Προκαλεί θλίψη και οργή η ανάγνωση των απαντήσεων των υπηρεσιών του Υπουργείου Οικονομικών και του Υπουργείου Μεταφορών .<< Κατόπιν των παραπάνω, η άποψη του Συνδέσμου μας είναι ότι η υφιστάμενη νομοθεσία δεν χρίζει τροποποίησης>>. Είναι επί λέξει η απάντηση σε ένα από τα πολλά ερωτήματα που κάναμε.
Βουλιάζουμε και δεν αλλάζουμε.
Οι εν λόγω κύριοι δεν έχουν καμία επαφή με την πραγματικότητα. Καθισμένοι στις αναπαυτικές πολυθρόνες τους στα κλιματιζόμενα γραφεία δεν αντιλαμβάνονται ότι κάθε λέξη των εγγράφων, εγκυκλίων,

κλπ. Επηρεάζει κατά κανόνα αρνητικά τους εκατοντάδες χιλιάδες επαγγελματίες και τις οικογένειές τους προκαλώντας επίσης ανυπολόγιστες ζημιές στην Εθνική Οικονομία.
Σε αρκετές περιπτώσεις προκύπτει και αμφιβολία για το διανοητικό επίπεδο των <<αρμοδίων>>.
Η αδράνεια και η απροθυμία της ριζικής αλλαγής μιας απαρχαιωμένης νομοθεσίας και κυρίως της αρτηριοσκληρωτικής νοοτροπίας είναι επιζήμια για την ανάπτυξη και κατ επέκταση για τα έσοδα του δημοσίου.
Ενδεικτικά αναφέρουμε μόνο δύο από δεκάδες ( αν όχι εκατοντάδες) χαρακτηριστικά παραδείγματα:

1.Σύμφωνα με την παρ. 3 κεφάλαιο Δ του Ν. 1959/91 η κυριότερη προϋπόθεση για την έκδοση της επαγγελματικής άδειας κυκλοφορίας φορτηγού αυτοκινήτου άνω των 4.000 τόνων είναι η απαίτηση τζίρου, δηλ. μία νεοσύστατη επιχείρηση θα πρέπει να πραγματοποιήσει τζίρο 1200 ευρώ ανά τόνο μεικτού βάρους για να γίνει κάτοχος ενός επαγγελματικού οχήματος. Αβίαστα προκύπτει ερώτημα με ποιο τρόπο μια επιχείρηση ( π.χ .εμπορία οικοδομικών υλικών) θα πραγματοποιήσει τον τζίρο χωρίς να έχει το μεταφορικό μέσο? Θα αναγκαστεί να τα μεταφέρει με ένα δημοσίας χρήσης όχημα πληρώνοντας το ανάλογο κόμιστρο, το οποίο θα το ενσωματώσει στην τελική τιμή του προϊόντος με αποτέλεσμα της αύξηση της τιμής του και κατ επέκταση του πληθωρισμού. Επιπλέον η απαίτηση αυτή καθώς και οι άλλοι παραλογισμοί του Ν. 1959/91 αποτελούν κατά κοινή ομολογία ανασταλτικό παράγοντα για την ίδρυση νέων επιχειρήσεων.
Φταίει η διεθνής κερδοσκοπία ή η εθνική μας αδράνεια?

2. Τα κλειστά φορτηγά με μεικτό βάρος κάτω των 3,5 τόνων αλόγιστα φορολογούνται με παράλογο συντελεστή 26% επί της αξίας. Ο φόρος καταβάλλεται κατά τον εκτελωνισμό. Σε περίπτωση όμως που ο πελάτης με την αγορά αποφασίσει να αλλάξει το αμάξωμα από κλειστό σε ανοικτό δεν προβλέπεται επιστροφή φόρου.!!!
Σε περίπτωση που τα σύγχρονης τεχνολογίας φορτηγά έχουν δυνατότητα εκ κατασκευής να φέρουν <<κινητά αμαξώματα>>(swap bodies) διαφόρων τύπων(ανοικτό, κλειστό) τα οποία μέσα σε 5 λεπτά αλλάζουν από ανοικτό σε κλειστό και τούμπαλιν ποιο αμάξωμα θα λαμβάνεται υπόψη? Το ανοικτό ή το κλειστό?
Tο φορτηγό είναι εργαλείο δουλειάς για χιλιάδες επαγγελματίες και , όχι είδος πολυτελείας και αντικείμενο << αρπαχτής >>.
Η τραγική ουσία έγκειται στο γεγονός , ότι, σε αυτή τη χώρα μέλος


της Ε.Ε. και του Συμβουλίου της Ευρώπης, εξακολουθούν εν έτη 2010 να μη λειτουργούν οι θεσμοί να μην εφαρμόζονται οι οδηγίες της Ε.Ε. Οι Έλληνες μικρομεσαίοι επαγγελματίες εξακολουθούν να υφίστανται άνιση μεταχείριση σε σχέση με τους συναδέλφους τους σε άλλες χώρες της Ε.Ε.

Στις ομιλίες που αναφερθήκατε, ότι <<..βρισκόμαστε σα κατάσταση πολέμου. Η μάχη αυτή δεν είναι μόνο για το μέλλον αλλά και για το παρόν. Για την διάσωση της χώρας. Τα πράγματα έχουν φτάσει στα όριά τους.>>. Εν καιρώ πολέμου η αδράνεια, η εμμονή στα παραχωρημένα νομοθετήματα και τη νοοτροπία της δεκαετίας του ΄60 κατά τη γνώμη μας αποτελεί σαμποτάζ και συνιστά πράξη εσχάτης προδοσίας, διότι στραγγαλίζει την ανάπτυξη, οδηγεί χιλιάδες επιχειρήσεις σε μαρασμό και κλείσιμο και επιπλέον στερεί σημαντικά έσοδα από το Δημόσιο με όλα τα επακόλουθα.
Απαιτείται άμεση λήψη δραστικών μέτρων.
Άμεση απλοποίηση, εκλογίκευση και σταθερότητα( χωρίς αιφνιδιασμούς) της νομοθεσίας σε βάθος χρόνου.

3. Σας επισημαίνουμε ,ότι, σε τυχόν επανελειμένες καθυστερήσεις των απαντήσεων από τα αρμόδια Υπουργεία σας και μη επίλυση προβλημάτων μας , θα ζητήσουμε διαφυγόντα κέρδη από κάθε υπεύθυνο ακόμη και από τον εκάστοτε υπάλληλο που << ασχολείται >> με τα θέματά μας , ή τελικά θα προσφύγουμε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή η οποία ασχολείται αν οι νόμοι είναι λειτουργικοί και παραγωγικοί.

Είμαστε πρόθυμοι να βοηθήσουμε με την εμπειρία μας και τις γνώσεις που διαθέτουμε από την πολυετή ενασχόληση μας με το επάγγελμα. Έχουμε έτοιμες προτάσεις που κατά τη γνώμη μας θα έχουν ως αποτέλεσμα την ομαλή λειτουργία της αγοράς των επαγγελματικών οχημάτων και κατ΄ επέκταση την σταθερή και σε βάθος χρόνου αυξανόμενη ροή εσόδων του Δημοσίου.

Σας στέλνουμε τους αρ. πρωτ. των εγγραφων που στείλαμε στα Υπουργεία.
1. Υπουργείο Οικονομικών (428/2010 3,03,2010), (429/2010 05,03,2010), (449/2010 15,07,2010.)

2. Υπουργείο Υοδομών Μεταφορών και Δικτύων.
(411/2010 3,03,2010), (431/2010 03,05,2010), (432/2010 03,05,2010), (439/2010 24,06,2010), (448/2010 13,07,2010).
3. Υπουργείο Οικονομίας Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας (430/2010 28,04,2010)


ΜΕ ΤΙΜΗ ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ ΤΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ

ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΑΥΡΟΤΕΛΗΣ ΒΑΛΑΝΤΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου