Δευτέρα 7 Φεβρουαρίου 2011

Βασικά τμήματα ενός γερανού


Οι γερανοί αποτελούν μηχανήματα-οχήματα που έχουν σχεδιαστεί κατά κύριο λόγο για να ανυψώνουν και να μετακινούν φορτία με μοχλούς ή τροχαλίες. Παρόλο που φαίνεται να έχουν σύγχρονη τεχνολογία και εξειδικευμένη κατασκευή, οι γερανοί χρησιμοποιούνται τα τελευταία 2000 χρόνια. Οι Ρωμαίοι χρησιμοποίησαν γερανούς για την κατασκευή μεγάλων μνημείων, μεσαιωνικές εκκλησίες έχουν επίσης κατασκευαστεί με τη βοήθεια γερανών καθώς και άλλα παρόμοιας έκτασης έργα. Εδώ, σε αυτό το άρθρο, θα εξετάσουμε τα βασικά τμήματα ενός γερανού.


1. Βραχίονας

Ο βραχίονας αποτελεί το χαρακτηριστικό εξάρτημα ενός γερανού και το πιο ουσιαστικό τμήμα της συνολικής του λειτουργίας. Μιλάμε για το «χέρι» του γερανού που ανυψώνει και μετακινεί βαρέα φορτία.

2. Φλόκος

Η κεραία είναι μια προέκταση του βραχίονα ενός γερανού που εκτείνεται τηλεσκοπικά, ώστε να προσθέσει στην ανυψωτική ικανότητα της μηχανής-οχήματος.

3. Εργαλείο Rotex

Το εργαλείο ROTEX ουσιαστικά αποτελεί τμήμα της καμπίνα ελέγχου του γερανού και επιτρέπει την περιστροφή του βραχίονα με όρους υδραυλικής κίνησης.

4. Αποσπώμενο αντίβαρο

Το αποσπώμενο αντίβαρο τοποθετείται στην πλάτη του γερανού και βοηθά να διατηρείται η ισορροπία των γερανών κατά τη διάρκεια της λειτουργίας ανύψωσης. Υπάρχει μια ειδική φόρμουλα σύμφωνα με την οποία προσδιορίζεται το ποσοστό του αντίβαρου που απαιτείται με βάση την ακτίνα του βραχίονα, τη λειτουργική του γωνία και το βάρος του φορτίου.

5. Ποδαρικά

Τα ποδαρικά είναι εξαρτήματα που προσφέρουν τη σταθερότητα και την ισορροπία αναγκαία για τη λειτουργία του γερανού, αποτρέποντας την πιθανότητα ο γερανός να πάρει κλίση ή να ανατραπεί κατά τη λειτουργία του, ειδικά σε περιοχές με ανώμαλο έδαφος. Ένα στήριγμα ακάτου έχει συνήθως τρία μέρη: την ακτίνα, το «μαξιλάρι» και μερικές φορές τον πλωτήρα.

Αυτή λοιπόν είναι μια σύντομη περίληψη των βασικών τμημάτων ενός γερανού και αποτελεί τροφή για να σκεφτούμε και να αντιληφθούμε τον τρόπο λειτουργίας του και την σημασία του για έργα ανύψωσης φορτίων, κατασκευής γεφυρών ή ακόμα και κατεδαφίσεων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου