Τρίτη 15 Φεβρουαρίου 2011

"Να πληρώνετε διόδια για να κατασκευαστούν αυτοκινητόδρομοι."


Αναμφίβολα το θέμα των διοδίων , όπως έχει εξελιχθεί το τελευταίο διάστημα, θα πρέπει να αρχίζει να απασχολεί σοβαρά όλους τους αρμόδιου κρατικούς φορείς. Στη φάση ύφεσης που βρίσκεται η εθνική μας οικονομία, η επιβολή νέων διοδίων ή η αύξηση των τιμών στους υπάρχοντες σταθμούς, προκαλεί έντονες αντιδράσεις.


Οι πολίτες επαγγελματίες ή ιδιώτες που χρησιμοποιούν το εθνικό οδικό δίκτυο, εκφράζουν την αγανάκτησή τους καθώς συνεχώς καλούνται να επωμιστούν το κόστος των διοδίων (που αυξάνονται ή προστίθονται) χωρίς την εφαρμογή της αναλογικότητας (χρέωση ανάλογα με τη χρήση), χωρίς να χρησιμοποιούν ολοκληρωμένο εθνικό οδικό δίκτυο (τα περισσότερα τμήματα βρίσκονται υπό κατασκευή). Οι κοινοπραξίες που έχουν αναλάβει τη διαχείριση των εθνικών δικτύων, αναφέρουν ότι για να ολοκληρωθούν τα έργα και να γίνει συντήρηση των υπαρχόντων τμημάτων πρέπει να καταβάλλονται τα διόδια. Η πολιτεία προσπαθεί να βρει τη χρυσή τομή, αναγνωρίζοντας τα δίκαια και των δύο πλευρών. Από τη μία οι πολίτες, που βιώνουν την δύσκολη οικονομική καθημερινότητα και δεν αντέχουν πρόσθετα οικονομικά βάρη, τα οποία και θεωρούν άδικα, από την άλλη η κατασκευή των μεγάλων οδικών έργων, χωρίς την άμεση κρατική επιχορήγηση πρέπει να στηριχθούν στην ιδιωτική πρωτοβουλία και αναγκαστικά τα έσοδα των διοδίων.


Τους τελευταίους μήνες ιδιαίτερη δυναμική παρουσιάζει το λεγόμενο «κίνημα του δεν πληρώνω», το οποίο φυσικά δεν αποτελείται από ανθρώπους που δεν επιθυμούν να πληρώνουν και να είναι εντάξει απέναντι στις υποχρεώσεις τους, αλλά που έχουν εντοπίσει κενά και παραλείψεις που θα έπρεπε να έχουν προβλεφθεί από τους αρμόδιους κρατικούς και ιδιωτικούς φορείς για την ομαλή πορεία τόσο της κατασκευής των μεγάλων οδικών έργων, όσο και της αναλογικής και ορθής είσπραξης του αντιτίμου. Πάντως κατά κοινή ομολογία, γενεσιουργός αιτία της αναστάτωσης που έχει δημιουργηθεί είναι η ποιότητα του εθνικού μας οδικού δικτύου και η μη εφαρμογή της αναλογικότητας σχετικά με τη χρήση. Δηλαδή, προβληματίζει η εικόνα ενός οδηγού που καταβάλλει διόδια και μετά εισέρχεται σε ένα «εθνικό οδικό δίκτυο» με αρκετά ενδιάμεσα «εργοτάξια» (Ε.Ο. Κορίνθου- Πατρών) ή τις περισσότερες φορές να καταβάλλουν το ίδιο αντίτιμο είτε διανύσουν μία απόσταση 6 χιλιομέτρων είτε 51 χιλιομέτρων (Ε.Ο. Αθηνών-Λαμίας τμήμα Μεταμόρφωσης- Σχηματάρι). Αντίστοιχες περιπτώσεις υπάρχουν σε ολόκληρο το εθνικό μας οδικό δίκτυο και γι΄αυτό πρέπει να ληφθούν αποφάσεις που θα εξυπηρετήσουν το κοινό καλό , χωρίς προστριβές και συγκρούσεις.


Ακολουθεί 2ο άρθρο πολύ σύντομα..


Επαγγελματικά αυτοκίνητα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου