Πέμπτη 17 Φεβρουαρίου 2011

Νεα συστηματα υποστηριξης για μειωση ατυχηματων με φορτηγα


Ο ανθρώπινος παράγοντας εμπλέκεται σχεδόν στο 90% όλων των τροχαίων ατυχημάτων. Στην περίπτωση των οδηγών φορτηγών, η κόπωση και η διάσπαση της προσοχής είναι οι σημαντικότερες αιτίες. Η Volvo Trucks έχει εξελίξει αρκετά προηγμένα συστήματα υποστήριξης, για καλύτερο έλεγχο της κατάστασης από τους οδηγούς.

«Ανέκαθεν στοχεύαμε στην υψηλότερη δυνατή ασφάλεια σε περίπτωση ατυχήματος και έχουμε προοδεύσει πολύ στον τομέα αυτό», δηλώνει ο Lars-Göran Löwenadler, Διευθυντής Τομέα Ασφαλείας - Safety Director της Volvo Trucks. «Τώρα είμαστε επικεντρωμένοι στην πρόληψη των ατυχημάτων. Η στρατηγική της Volvo, εδώ, είναι να διευκολύνει τους οδηγούς, και όχι να τους αφαιρέσει την ευθύνη της ασφαλούς οδήγησης».

Υποστήριξη Προειδοποίησης Οδηγού (Driver Alert Support) – το πρώτο στην Ευρώπη

Ανεξάρτητες μελέτες αποκαλύπτουν ότι το 10-20% όλων των ατυχημάτων με ένα μόνο όχημα προκαλούνται από την κόπωση του οδηγού. Σε απάντηση, η Volvo, σαν η πρώτη κατασκευάστρια φορτηγών στην Ευρώπη, έχει εξελίξει το Driver Alert Support, ένα σύστημα που χρησιμοποιεί κάμερα για την παρακολούθηση της πορείας του οχήματος, σε σχέση με τις σημάνσεις του δρόμου. Αν η πορεία αποκλίνει από την κανονική, ο οδηγός προειδοποιείται μέσω ενός ηχητικού σήματος και ενός γραπτού μηνύματος. Αν η αφύσικη πορεία συνεχίζεται, ο οδηγός προειδοποιείται να σταματήσει και να κάνει διάλειμμα.


Βελτίωση ορατότητας


Μία ακόμα συνηθισμένη αιτία ατυχημάτων με φορτηγά είναι η μειωμένη ορατότητα. Τυφλά σημεία, στροφές, σκοτάδι και κακή ορατότητα υπονομεύουν τον έλεγχο του οδηγού.«Γι’ αυτό χρειάζεται ένα πρόσθετο μάτι σε ορισμένες περιπτώσεις, όπως στις αλλαγές λωρίδων κυκλοφορίας» εξηγεί ο Stefan Svensson, Product Manager για τα Ηλεκτρικά Συστήματα στη Volvo Trucks.Το νέο σύστημα της Volvo, Lane Changing Support (Υποστήριξη Αλλαγής Λωρίδας) προσφέρει αυτό το πρόσθετο μάτι. Ένας αισθητήρας ραντάρ βοηθά τον οδηγό να εντοπίσει άλλα οχήματα στο τυφλό σημείο, στην πλευρά του συνοδηγού. Ο οδηγός προειδοποιείται από ένα οπτικό σήμα στην κολόνα Α και έναν έντονο χαρακτηριστικό θόρυβο.«Η οδήγηση σε δρόμους με στροφές στο σκοτάδι ενέχει επίσης κινδύνους, επειδή τα άκρα του δρόμου συνήθως είναι ανεπαρκώς φωτισμένα», εξηγεί ο Stefan Svensson.


«Για βελτίωση της ασφάλειας σε τέτοιες περιπτώσεις, προτείνουμε το Cornering lights (Φωτισμό Διασταυρώσεων) που φωτίζει την άκρη του δρόμου. Ενεργοποιείται αυτόματα μαζί με τα φλας και στις δύο πλευρές του οχήματος, με ταχύτητες κάτω των 30 χλμ./ώρα».Για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειεας σε αντίξοες καιρικές συνθήκες, η Volvo, σαν η πρώτη κατασκευάστρια φορτηγών στην Ευρώπη, προσφέρει τώρα προαιρετικά έναν αισθητήρα βροχής για τα φορτηγά FH και FM. Ο αισθητήρας μετρά την ένταση της βροχής και ρυθμίζει αυτόματα την ταχύτητα των καθαριστήρων, ανάλογα. Αποτρέπει τις ανατροπές με ρυμουλκούμενα – παγκόσμια πρωτιάΈχει διαπιστωθεί, ότι το σύστημα ελέγχου ευστάθειας της Volvo, ESP (Electronic Stability Program), παίζει αποφασιστικό ρόλο σε πολλές καταστάσεις, όπου ο οδηγός, σε άλλη περίπτωση, θα κινδύνευε να χάσει τον έλεγχο του οχήματος. Μέχρι τώρα, το σύστημα ήταν διαθέσιμο μόνο για τράκτορες.


Τώρα, η Volvo είναι η πρώτη κατασκευάστρια φορτηγών στον κόσμο που λανσάρει ESP για φορτηγά 6x2 με ρυμουλκούμενα. Φρενάροντας τους τροχούς του ρυμουλκούμενου σε ορισμένες περιπτώσεις, το ESP βοηθά στη σταθεροποίηση του συνδυασμού φορτηγού/ρυμουλκούμενου και αποτρέπει την ανατροπή ή τα ατυχήματα λόγω αναδίπλωσης. Το ESP θα διατίθεται επίσης για τράκτορες με πολλαπλά ρυμουλκούμενα. Αυτό σημαίνει ότι θα είναι επίσης συμβατό με συνδυασμούς στο Ευρωπαϊκό Αρθρωτό Σύστημα - European Modular System.Το νέο σύστημα ESP ενέχει σημαντικά πλεονεκτήματα για τις μεταφορές επικίνδυνων προϊόντων, μία κατηγορία με απαιτητικούς κανονισμούς ασφαλείας.


Εκπαίδευση Volvo για μεγαλύτερη οδική ασφάλεια


Το 2009, η Ευρωπαϊκή Ένωση θα εισάγει νέα νομοθεσία που θα απαιτεί οι οδηγοί φορτηγών να εκπαιδεύονται σε τομείς όπως η ασφάλεια. Η Volvo ήδη προσφέρει εκπαίδευση ασφαλείας που πληροί αυτές τις προδιαγραφές.«Κάθε χρόνο, πάνω από 40.000 άνθρωποι σκοτώνονται σε τροχαία ατυχήματα στην Ευρώπη. Αυτό καθιστά απαραίτητη την εκπαίδευση για την ασφάλεια. Τα εκπαιδευτικά μας προγράμματα κάνουν τους οδηγούς να εργάζονται καλύτερα, ασφαλέστερα, με λιγότερο στρες, μειώνοντας επομένως των κίνδυνο ατυχημάτων», καταλήγει ο Lars-Göran Löwenadler.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου