Τρίτη 15 Φεβρουαρίου 2011

Κατασκευάστε πρώτα αυτοκινητόδρομους και έπειτα πληρώνουμε διόδια.




Το κίνημα πολιτών, που αρνείται να καταβάλει αντίτιμο των διοδίων, έχει συγκεκριμένες θέσεις που τεκμηριώνουν και υποστηρίζουν την άποψη που εκφράζουν, ενώ παροτρύνουν τους συμπολίτες μας να πράξουν αναλόγως, σε περίπτωση που διέρχονται από συγκεκριμένους σταθμούς διοδίων.

Ειδικότερα καταγγέλλουν ότι οι εταιρείες-κοινοπραξίες, στις οποίες έχει παραχωρηθεί από το Δημόσιο η διαχείριση και εκμετάλλευση του εθνικού μας οδικού δικτύου επιδιώκουν τη μεγιστοποίηση των κερδών τους, μέσω της αύξησης του αντίτιμου των διοδίων και τη δημιουργία νέων σταθμών διοδίων.

Με τη τοποθέτηση νέων σταθμών διοδίων, αρκετοί κάτοικοι περιοχών που κινούνται εντός ενός νομού, υποχρεώνονται να πληρώνουν υψηλό αντίτιμο διοδίων σε κάθε τους διέλευση. Έτσι, επιβαρύνεται το εισόδημα μόνιμων κατοίκων και εργαζομένων που καθημερινά χρησιμοποιούν την Εθνική Οδό για τις μετακινήσεις τους, αφού δεν υπάρχουν ασφαλείς παράδρομοι, κατά μήκος του εθνικού οδικού δικτύου, για να τους χρησιμοποιήσουν ή σύνδεση με συγκοινωνιακούς φορείς που θα τους προσφέρουν τη δυνατότητα επιλογής εναλλακτικού οικονομικότερου τρόπου μετακίνησης.

Το πρόβλημα έγινε εντονότερο με τη τοποθέτηση μετωπικών, αλλά και πλευρικών διοδίων από τις εταιρείες διαχείρισης του εθνικού μας δικτύου, χωρίς να λαμβάνονται υπόψη τα συγκοινωνιακά, οικονομικά και κοινωνικά προβλήματα που προκαλούνται στις τοπικές κοινωνίες από την κίνηση αυτή.

Επίσης, είναι αντίθετοι στην καταβολή τόσο υψηλών διοδίων, τη στιγμή που καταβάλλονται ετησίως τέλη κυκλοφορίας, που σκοπό έχουν την βελτίωση των οδικών δικτύων της χώρας, αλλά και όταν ένα μεγάλο τμήμα του εθνικού οδικού δικτύου για το οποίο καταβάλλεται το αντίτιμο είτε χρήζει συντήρησης, είτε βρίσκεται υπό κατασκευή.


Η άρνηση καταβολής του αντιτίμου διοδίων ισχυρίζονται ότι δεν αντιβαίνει στις διατάξεις της Σύμβασης Καταχώρησης και αυτό για τους εξής λόγους:

- Ειδικά για το τμήμα της εθνικής από τη μεταμόρφωση μέχρι τη Λαμία, η αναφορά ότι παραβιάζεται ο νόμος 3555/2007 με τον οποίο κυρώθηκε η σύμβαση παραχώρησης της εθνικής οδού, με την μη καταβολή αντιτίμου ρυθμίζεται με το άρθρο 24 της σύμβασης. Σύμφωνα με αυτό, οι οδηγοί που αρνούνται να πληρώσουν, φωτογραφίζεται ο αριθμός κυκλοφορίας του οχήματος και αφού γίνει η ταυτοποίησή του από τις αρμόδιες δημόσιες υπηρεσίες, ακολουθεί η αποστολή ειδοποιητηρίου στον κάτοχο του οχήματος για την καταβολή του αντιτίμου του διοδίου. Οι υπεύθυνοι του «κινήματος» αναφέρουν ότι κακώς εγκλωβίζεται ο οδηγός, που δεν καταβάλλει το αντίτιμο, από τη μπάρα και θεωρούν τη κατάσταση αυτή αδίκημα προσωρινής κατακράτησης.

- Σύμφωνα με τη σύμβαση, υπάρχει καθυστέρηση στην παράδοση συγκεκριμένων χώρων στην Εθνική, για τις οποίες αρμόδιοι φορείς έχουν αναφέρει και παρόλα αυτά υπάρχει αύξηση της τιμής των διοδίων, χωρίς να έχουν ολοκληρωθεί συγκεκριμένες εργασίες.
- Επίσης, θεωρούν την κατασκευή των σταθμών διοδίων αντίθετη με τους ισχύοντες κανόνες της πολεοδομικής νομοθεσίας.

Σχετικά με τη σύμβαση αναφέρουν ότι:

Για τους χρήστες της ΠΑΘΕ ισχύει ο νόμος 3555/2007. Για τους κατοίκους που λειτουργούν διόδια , ισχύει ο Νόμος 2539/1997 που τους απαλλάσσει από την υποχρέωση καταβολής διοδίων. Σχετικά, όμως με τον 3555/2007 ισχύουν η αρχή καθορισμού των διοδίων, ανάλογα με τη διανυόμενη απόσταση. Ο παραχωρησιούχος έχει την υποχρέωση να μεριμνήσει για την σταδιακή εγκατάσταση ηλεκτρονικού συστήματος. Για το ηλεκτρονικό σύστημα, μέχρι τις 26/12/2008 έπρεπε να είχαν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες εγκατάστασής του στο τμήμα της Εθνικής Οδού Μεταμόρφωση - Σχηματάρι και μέχρι τις 26/12/2009 στο τμήμα Μεταμόρφωσης – Αγ. Κωνσταντίνου. Με την καθυστέρηση αυτή υπάρχει πρόβλημα στην καταβολή του ανάλογου αντίτιμου για τη διανυόμενη απόσταση. Δηλαδή, το τμήμα από Μεταμόρφωση μέχρι Σχηματάρι συνολικής απόστασης 51 χιλιομέτρων χρεώνεται με διόδια, για τα οποία δεν ισχύει η αρχή της αναλογικότητας. Ειδικά, για αυτούς που εισέρχονται ή εξέρχονται από τους ενδιάμεσους κόμβους, μεταξύ των οποίων μεσολαβούν και τα διόδια των Αφιδνών, το αντίτιμο είναι ίδιο ακόμη και αν κινηθούν και για μία απόσταση 6 χιλιομέτρων για παράδειγμα από Αφίδνες μέχρι Αγ. Στέφανο.

Ακολουθεί σύντομα η συνέχεια του άρθρου..

τρακτερ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου