Τρίτη 15 Φεβρουαρίου 2011

Δεν πληρωνω!!!



Όσοι, λοιπόν, αρνηθούν να καταβάλλουν το αντίτιμο των διοδίων προβλέπεται ότι η κοινοπρακτική εταιρεία που διαχειρίζεται την Εθνική Οδό μπορεί να απαιτήσει από το χρήστη την καταβολή του 20πλάσιου του αντιτίμου σαν ποινή, εφόσον πρώτα:

- Υπάρχει άδεια από την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων για να εγκαταστήσει και να χρησιμοποιεί κάμερες καταγραφής.


- Σταλεί στους αρμόδιους φορείς, η φωτογραφία των πινακίδων του οχήματος με σημείωση του χρόνου που καταγράφηκε η διέλευση. Έπειτα, οι αρμόδιου φορείς πρέπει σε διάστημα πέντε ημερών να απαντήσουν στο αίτημα κοινοποιώντας τα στοιχεία κατόχου του οχήματος και να εκδοθεί με αίτημα του παραχωρησιούχου διαταγή πληρωμής του προστίμου, από τον κάτοχο του οχήματος, εφ’όσον έχουν περάσει 15 ημέρες και δεν έχει πληρώσει.


- Η διαδικασίες αυτές που εκτελούνται από υπαλλήλους των σταθμών διοδίων, σύμφωνα με τους υπεύθυνους του «κινήματος» υπόκεινται σε ενέργειες δημόσιου υπαλλήλου, και διενεργούνται χωρίς τη δυνατότητα προηγούμενης ακρόασης του πολίτη, που αποτελεί και δικαίωμά του. Επίσης, σύμφωνα άρθρο του Νόμου, το Δημόσιο (Αστυνομία, Τροχαία και Δ.Ο.Υ.) δεν έχει καμία ανάμειξη στη διαδικασία επιδίωξης είσπραξης του αντιτίμου και της αστικής ποινής, καθώς πρόκειται για διαφορά μεταξύ του ιδιώτη χρήστη του αυτοκινητόδρομου και του διαχειριστή του. Συνεπώς, αν παραχωρησιούχος προσπαθήσει με διαταγή πληρωμής να εισπράξει τα πρόστιμα, οι διαφορά μπορεί να επιλυθεί μέσω της δικαστικής οδού.


Ο υπουργός μεταφορών σε συνέντευξη που παραχώρησε και ερωτηθείς για τις τιμές των διοδίων και τα έργα που πραγματοποιούνται στο εθνικό μας οδικό δίκτυο, ανέφερε ότι οποιεσδήποτε αυξήσεις στις τιμές διοδίων προβλέπονται στις συμβάσεις του 2007 και δεν αποτελούν αποφάσεις που ελήφθησαν τώρα. Η επιβολή διοδίων, είναι σωστή στη κατασκευή δρόμων, γιατί υποκαθιστούν μέρος της άμεσης κρατικής δαπάνης.


Ανέφερε ότι οι πολίτες αντιδρούν, θεωρώντας πως καλούνται να πληρώσουν για δρόμους που δεν είναι έτοιμοι, αλλά πρέπει να αντιληφθούν πως οι χρήστες των δρόμων να αναλάβουν ένα μέρος του κόστους και όχι όλοι οι πολίτες αδιακρίτως, όπως θα γινόταν σε διαφορετική περίπτωση.


Επίσης, ανέφερε ότι μέσω της μη καταβολής του αντιτίμου των διοδίων, βλάπτεται και ο προϋπολογισμός που στη φάση κατασκευής εισπράττει τον αντίστοιχο ΦΠΑ. Αποδέχτηκε ότι κάποια πράγματα θα έπρεπε να είχαν σχεδιαστεί διαφορετικά, πως κάποιες παραδοχές είναι λανθασμένες και κάποιες προβλέψεις ήταν βέβαιο ότι δεν θα επαληθευτούν, π.χ. σχετικά με την ολοκλήρωση των απαλλοτριώσεων σε δώδεκα μήνες.


Όμως το πιο σοβαρό πρόβλημα προέκυψε εξαιτίας των οικονομικών συνθηκών και το ύψος των επιτοκίων, γεγονός που οδήγησε τις δανείστριες τράπεζες να θεωρούν τη συμβατική σχέση με τους κατασκευαστές ασύμφορη και να επιδιώκουν αλλαγές. Δεσμεύτηκα ότι από τη πλευρά της η Πολιτεία θα πάρει πρωτοβουλίες για την αντιμετώπιση των προβλημάτων και θα κάνει τα πάντα για να στηρίξει αυτά τα έργα.

επαγγελματικά αυτοκίνητα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου